Montevideo, November 9, 2015 - TOTVS, leader in software development in Latin America, has supported over the years, the structured growth and international expansion of organizations in the countries of the region. The specialization in the legislation of each of the Latin American countries, allied to the knowledge of the cultural traits of these countries, allows TOTVS to offer organizations customized services that meet their local and internationalization needs.
GA.MA. Italy, the absolute leader in Latin America in hair straighteners and hair dryers, is the inventor of hair straighteners in the Western market. The company has adopted TOTVS management software to unify administrative, accounting and management procedures in its branches, located in different countries of the region. Currently, this tool is used in branches in Argentina, Brazil, Uruguay, Chile and Colombia.
«En el momento en el que la dirección definió el objetivo, las filiales de cada país utilizaban sistemas locales, cada uno en su ámbito de aplicación, tecnología y de calidad diferente», informa Alejandra Sánchez Moreno, gerente corporativa de TI de GA.MA. Argentina. El primer paso para la transformación fue definir los requisitos para la selección de un solo sistema pues la tecnología tenía que soportar las distintas empresas del grupo, atender los requisitos contables en diferentes monedas, además de distintos idiomas, o por lo menos, operar en inglés así como en los principales idiomas del grupo. También, el proveedor necesitaba proporcionar soporte local en los países donde GA.MA actúa.
Another organization that relies on TOTVS solutions to unify its operations in different countries in the region is the SURFAX Group, which operates in the production, development and marketing of more than 25 products for road construction, also uses TOTVS solutions. With the tool, the group, present in Mexico, Colombia and Peru, has carried out all its accounting electronically, allowing the issuance of electronic invoices and increasing the quality of service provided by the company.
Además de permitir la facturación electrónica de acuerdo a las normas del país, el sistema ha mejorado la toma de decisiones estratégicas, al unificar toda la información de la organización, y simplificar las demandas de los organismos gubernamentales. «Con la solución anterior, no podíamos cubrir el 100% de los informes solicitados por el Servicio de Administración Tributaria (SAT), lo que nos obligaba a trabajar tres veces más», comenta Mariana de la Vega Romero, Controller de Grupo SURFAX. La compañía también implementó el CRM de TOTVS para controlar las actividades de los asesores y consultores asignados fuera de la oficina.
Cosmeco, a company dedicated to the production of personal care products of the Fareva Group, is one of the companies that received the support of the TOTVS solution in its growth and internationalization process. In early 2014, the company adopted TOTVS ERP in its factory in Mexico, due to the reliability and control offered by the tool, validated by the Brazilian subsidiaries, mainly in relation to production and billing routines. The implementation guaranteed the quality of all processes and reports submitted to the Government, such as the Federal Commission for Protection against Health Risks (COFEPRIS).
El director de Cosmeco ya conocía el sistema TOTVS y sabía que el ERP era amigable, flexible, fácil de implementar y alineado a las necesidades de la empresa. «Optamos por las soluciones de TOTVS gracias a todos los beneficios validados por las sucursales brasileñas. Hoy, estamos muy satisfechos por la alta confiabilidad ofrecida por la herramienta y estamos seguros que TOTVS será uno de los mejores socios para nuestros planes de crecimiento inmediatos y futuros», informa Sergio Ibarra, director general de Cosmeco México.
Las soluciones de la compañía también fueron adoptadas por Unigel, uno de los principales fabricantes de especialidades de productos químicos, fertilizantes, plásticos y embalajes en América Latina. La empresa utiliza el software de TOTVS en Brasil desde hace más de 10 años para controlar la operación, especialmente en las áreas de finanzas, contabilidad, fiscal, inventario y logística. Los buenos resultados obtenidos propiciaron que en 2006 se hiciera el cambio de software de gestión utilizado en la fábrica Plastiglas, empresa del grupo, líder en la producción y comercialización de láminas de acrílico en México. Para Fausto Mejía, gerente de logística y TI de Unigel-Plastiglas, el software de gestión TOTVS permitió la reducción de costos y ahorro de tiempo en la operación. «Con la herramienta se mejoró la eficiencia del proceso en un 40%,» dice el ejecutivo.
«Conocer la legislación y los diferentes matices culturales y comerciales de cada país es fundamental para que podamos cumplir con las empresas que quieren internacionalizarse. Por esta razón, TOTVS decidió especializarse en la legislación de todos los países de América Latina e insertar estas reglas en sus soluciones de gestión. Además, estamos trabajando con profesionales locales en cada uno de los proyectos, con el objetivo de proporcionar a las empresas un servicio personalizado por medio de ejecutivos que dominan las necesidades de los mercados en los que operan», concluye Marcelo Eduardo Cosentino, Chief International Sales and Relationship Officer da TOTVS.
Today, TOTVS is present in 39 countries, including two own units (in Argentina and Mexico) and two development centers (Mexico and California, USA). International operations total more than 500 employees, both direct and indirect, and it has a wide network of distribution channels and franchises of its business solutions.
About TOTVS
Top provider of business solutions for companies of all sizes, absolute leader in the SMB market, acting, in addition to the back office, also intensively in the "core" / "front office" of these companies with integrated solutions including management software, collaboration and productivity platforms and consulting, being one of the largest providers of ERP Suíte in the world, leader in Latin America, with more than 50% of market share in Brazil. Considered the 22nd most valuable brand in Brazil according to the BrandAnalytics ranking. TOTVS is present in 39 countries, including subsidiaries, franchises and development centers. In Brazil, it has 5 subsidiaries, 52 franchises and 9 development centers. Abroad, it has 3 more subsidiaries, 15 franchises and 2 development centers (United States and Mexico). For more information, visit www.totvs.com.
Connect